Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krupnik króluje wśród najchętniej kupowanych alkoholi

źródło: Gazeta Prawna
fot. sxc.hu
Wódka Krupnik to rekordzista. Jej sprzedaż w ciągu zaledwie pół roku wzrosła o 954 procent. Takiego tempa nie osiągnął żaden krajowy alkohol.

Alkohol wprowadziła na rynek Grupa Sobieski w marcu tego roku. Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Według danych firmy badawczej Nielsen, sprzedaż wódki Krupnik wzrosła do 935 tys. litrów we wrześniu. To daje jej 5,5-procentowy udział w całym rynku wódki i mocną, trzecią pozycję w grupie wódek ze średniego segmentu cenowego. Grupa Sobieski zrealizowała roczny plan sprzedaży Krupniku w zaledwie sześć miesięcy.

Przeczytaj również: Alkohole. Polacy nie chcą wódki z marchwi.

- Wielokrotnie zwiększyliśmy sprzedaż, wyprzedziliśmy większość znanych krajowych
i importowanych wódek. Trudno ocenić, jakimi wzrostami sprzedaży zakończy się z zasady
najlepszy czwarty kwartał - mówi Tomasz Kowalski, dyrektor operacyjny Grupy Sobieski.

W efekcie wiele popularnych marek zbliżyło się do progu 20 zł, a nawet go przekroczyło, a to dla wielu konsumentów zaporowa bariera przy zakupie alkoholu. Wpływ na sprzedaż miał też kryzys ekonomiczny, który spowodował przechodzenie sporej grupy konsumentów od wódek z segmentu premium do niższej półki cenowej.

Udostępnij

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska