Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gmina Mogilno. Wieś będzie reklamować atrakcje turystyczne województwa i sąsiedniej Wielkopolski

Agnieszka Nawrocka [email protected] tel. 52 357 22 33
Halina Gajewicz, Maciej Gajewicz i Mirosław Leszczyński nad dokumentami dotyczącymi adaptacji kościoła
Halina Gajewicz, Maciej Gajewicz i Mirosław Leszczyński nad dokumentami dotyczącymi adaptacji kościoła Fot. Archiwum
Mieszkańcy Kwieciszewa chcą wykorzystać opuszczony kościół ewangelicki i stworzyć tu Centrum Promocji Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Szlaku Piastowskiego.

Od kilku lat trwają rozmowy w sprawie zagospodarowania popadającego w ruinę kościoła. Grupa aktywnych mieszkańców wsi w ratowanie budynku zaangażowała m.in. urzędników i polityków.

Ratowanie kościoła trwa

Przypomnijmy, że w ostatnich latach dzięki mieszkańcom odbyło się szereg spotkań, na których rozmawiano o przyszłości kościoła. Udało się też między innymi zabezpieczyć budynek, z którego odpadał już tynk, a wnętrze demolowali wandale. Przy staroście mogileńskim powstał specjalny zespół, który miał zająć się znalezieniem sposobu na uratowanie kościoła. Powstała też ekspertyza techniczna budynku. A na początku tego roku zapadła decyzja o stworzeniu koncepcji powołania w Kwieciszewie Centrum Promocji Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Szlaku Piastowskiego. Dokument ten opracował Maciej Gajewicz, mieszkaniec wsi.

- Celem opracowanej koncepcji było wskazanie potrzeby utworzenia centrum. Za utworzeniem takiego Centrum Promocji w kościele w Kwieciszewie przemawia przede wszystkim jego niezwykle atrakcyjne położenie przy drodze krajowej numer 15, na której obserwuje się znaczące natężenie ruchu w ciągu całego roku w szczególności w sezonie letnim - mówi Maciej Gajewicz.

Wykorzystać tranzyt

Zwolennicy powołania Centrum Promocji podkreślają, że choć ruch samochodów jest spory niewiele osób decyduje się na postój w naszym regionie. Jak podkreśla Maciej Gajewicz oferty kulturalnej powiatu mogileńskiego i gminy Mogilno, ale też całego województwa nie znają głównie obcokrajowcy. Dlatego Centrum Promocji Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Szlaku Piastowskiego ma pomóc rodzimej branży turystycznej w walce o klienta. Chodzi o zatrzymanie u nas osób, które przez Kujawy i Wielkopolskę jadą na przykład na wakacje nad mazurskie jeziora. Jak mówi Maciej Gajewicz Centrum miałoby sprawić, że ciekawe miejsca będą dobrze oznakowane, w miejscach tych powstałyby bezpieczne parkingi z bazą obsługi ruchu turystycznego. Ważne jest stworzenie wizerunku miejsca, gdzie można bezpiecznie i ciekawie spędzić czas.

- W Centrum Promocji zgromadzona byłaby cała oferta turystyczna województwa Kujawsko-Pomorskiego i gościnnie starostwa gnieźnieńskiego.
Turystyka na chórze

Według koncepcji Centrum każdy powiat naszego województwa oraz powiat gnieźnieński, miałby swój tzw. boks, za zamieszczane tam materiały promocyjne odpowiedzialne, byłyby same powiaty. Stanowisko powiatu mogileńskiego znajdowałoby się na chórze Kościoła, pozostałe byłyby w dolnej części budynku. W nawie głównej miałby być dużym ekran, na którym wyświetlane byłby spoty reklamowe.

Taka koncepcja wykorzystania kościoła ewangelickiego została przedstawiona ministrowi sportu i turystki, wicewojewodzie Dariuszowi Kurzawie oraz posłowi Eugeniuszowi Kłopotkowi, który od początku uczestniczy w spotkaniach poświęconych adaptacji kościoła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska