Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. ByLOT rzucony na głęboką wodę. Stowarzyszenie musi samo szukać sponsorów

Maciej Czerniak, tel. (52) 32 63 142, [email protected]
Sześć kolejnych edycji Długich Jarmarków będzie kontynuacją imprez z ubiegłego roku.  A dokładniej, jarmarku na ulicy Długiej z sierpnia i tego ostatniego - bożonarodzeniowego, który odbył się 4 grudnia 2009 r.
Sześć kolejnych edycji Długich Jarmarków będzie kontynuacją imprez z ubiegłego roku. A dokładniej, jarmarku na ulicy Długiej z sierpnia i tego ostatniego - bożonarodzeniowego, który odbył się 4 grudnia 2009 r. Fot. Jarosław Pruss
Miasto obcięło dotacje dla Bydgoskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. Stowarzyszenie, które działa na rzecz promocji Bydgoszczy, musi teraz samo szukać sponsorów.

www.pomorska.pl/bydgoszcz

Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz

- Z ust urzędników ratusza padło pytanie, czy miasto może obniżyć pomoc dla nas z 15 tysięcy zł rocznie do 5 tysięcy - mówi Karol Słowiński, prezes ByLOT-u. - Zgodziliśmy się, bo i tak radzimy sobie dobrze.

Pępowina już odcięta

ByLOT, organizacja powołana do istnienia przez miasto, to obecnie klaster przedsiębiorców i działaczy związanych z turystyką. Stowarzyszenie od początku tego roku ma być niemal samowystarczalne.

- Utrzymujemy się ze składek członkowskich - wyjaśnia Słowiński. - To jednak tylko niewielka część naszego budżetu. Za to właściwie wszystkie imprezy promujące miasto i turystykę w Bydgoszczy od tej pory będziemy organizować z pieniędzy samych zainteresowanych. Mam na myśli głównie bydgoskich restauratorów i hotelarzy.

Taki sposób finansowania przedsięwzięć ByLOT-u sprawdził się w ubiegłym roku. W sierpniu udało się zorganizować pierwszy w województwie kujawsko-pomorskiem festiwal usług turystycznych.

Promujemy się jak Poznań

- Imprezę nazwaliśmy Bydgoskie Hity Cenowe - tłumaczy Słowiński. - Poszliśmy tym samym w ślady Poznania, gdzie analogiczne wydarzenie już wcześniej spłaciło się z nawiązką. Na dwa dni hotelarze i właściciele restauracji oraz sklepów w ścisłym centrum Bydgoszczy obniżyli niemal o połowę ceny swoich usług. To była znakomita okazja, by przyciągnąć do nas przyjezdnych. Zwłaszcza, że zbiegła się w czasie z koncertem "Hity Na Czasie".

Powtórka z jarmarków

5 tys. zł to jedyny wkład, jaki miasto będzie miało w przygotowaniu aż 9 dużych imprez promujących Bydgoszcz w tym roku.

- Planujemy zorganizować trzykrotnie tak zwane Długie Jarmarki na ulicy Długiej oraz aż sześć edycji festiwali cenowych w naszym mieście - wylicza prezes ByLOT-u. - Pierwsza z imprez odbędzie się juz 22 kwietnia i będzie to uroczyste otwarcie sezonu turystycznego w Bydgoszczy. Mamy nadzieję, że uda nam się, tak jak w ubiegłym roku, zdobyć pieniądze na te przedsięwzięcia od bydgoskich przedsiębiorców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska