Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Do 2013 r. drogowcy wybudują dwa nowe mosty nad Brdą

(bog)
Nowy most nad Brdą będzie miał dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę
Nowy most nad Brdą będzie miał dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę ZDMiKP
Drogowcy przedstawili w końcu projekty dwóch najważniejszych inwestycji drogowych w mieście - budowy linii tramwajowej do dworca PKP i przedłużenia ulicy Ogińskiego. Prace ruszą już wiosną przyszłego roku.

www.pomorska.pl/bydgoszcz

Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz

A tak będzie wyglądać tramwajowa przeprawa, która stanie przy moście im. Królowej Jadwigi
A tak będzie wyglądać tramwajowa przeprawa, która stanie przy moście im. Królowej Jadwigi ZDMiKP

A tak będzie wyglądać tramwajowa przeprawa, która stanie przy moście im. Królowej Jadwigi
(fot. ZDMiKP)

W przypadku przedłużenia ulicy Ogińskiego (prawie 200 mln złotych) najważniejsze będzie połączenie dolnego z górnym tarasem miasta. I to nie byle jakie.

- Droga już na wysokości Focus Parku będzie wznosić się nad ziemią, by estakadą przejść nad Jagiellońską, terenami PKSu, Brdą i Toruńską, za którą wbije się w skarpę i już po ziemi dojdzie do ulicy Wojska Polskiego - wyjaśnia Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Najbardziej spektakularnym elementem ponad 1,5-kilometrowej trasy będzie most nad rzeką. 220-metrowa konstrukcja zawiśnie bowiem na widowiskowym pylonie w kształcie dwóch podków. - Projekt jest już zaakceptowany, ale myślimy jeszcze nad zmianą zaproponowanego koloru mostu, na przykład na barwy miasta - mówi prezydent Konstanty Dombrowicz.

Jeszcze większe zmiany przyniesie ze sobą budowa linii tramwajowej do dworca PKP (około 100 mln złotych). W tym przypadku korekta dotknie przede wszystkim skrzyżowania Królowej Jadwigi z Focha, gdzie powstanie przesiadkowy węzeł z przystankami dla tramwajów i autobusów. Dalej trasa pobiegnie ulicą Naruszewicza i kolejnym, nowym mostem na Brdą do ulicy Dworcowej.

- Na wysokości skrzyżowania z ulicą Matejki torowisko zakręci w lewo w kierunku dworca PKP, gdzie znów skręci w prawo i wzdłuż Zygmunta Augusta pobiegnie do pętli przy Rycerskiej - wyjaśnia Siuda.

Inwestycja wymagać będzie m.in. wyburzeń kilku budynków, w tym Vanila Clubu na skrzyżowaniu Warszawskiej z Zygmunta Augusta oraz kompletnej przebudowy tej ostatniej ulicy.

Oba projekty są w ostatniej fazie przygotowań. - W lutym chcielibyśmy ogłosić przetargi, które wyłonią wykonawców robót i wiosną ruszyć z pracami - zapowiada Siuda. Zaraz dodaje, że inwestycje potrwają maksymalnie do 2013 roku, ale w przypadku Ogińskiego jest szansa na skrócenie terminu nawet o 12 miesięcy. - Wszystko zależy od sprawności wykonawcy - mówi. W obu przypadkach miasto może liczyć na dofinansowanie UE - do 50 procent kosztów.

Wkrótce na łamach "Pomorskiej" zamieścimy szczegóły dotyczące inwestycji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska