Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP. Pociągi w naszym regionie pomkną prawie jak TGV

Maciej Czerniak, [email protected], tel. 52 32 63 142
Na razie na trasie Bydgoszcz - Warszawa pędzi jedyna lomotywa Traxx. Łącznie ma być ich dziesięć
Na razie na trasie Bydgoszcz - Warszawa pędzi jedyna lomotywa Traxx. Łącznie ma być ich dziesięć Fot. PKP
Na trasie Bydgoszcz - Warszawa PKP testuje nową lokomotywę firmy Bombardier. Maszyna może pędzić nawet 140 km na godzinę. Niestety nie znaczy to, że do stolicy dotrzemy w niecałe dwie godziny.

www.pomorska.pl/bydgoszcz

Więcej aktualnych informacji z Bydgoszczy znajdziesz również na podstronie www.pomorska.pl/bydgoszcz

Lokomotywa nosi nazwę Traxx F140 i prawie w całości została wyprodukowana we wrocławskiej fabryce firmy Bombardier. Jej nowoczesny, drapieżny kształt bydgoszczanie mogli podziwiać w sobotę, kiedy z okazji obchodów Dnia Kolejarza, zatrzymała się na peronie pierwszym dworca Bydgoszcz Główna.

Lokomotywę czeka egzamin

Maszynę testują obecnie PKP Przewozy Regionalne. Spółka wzięła w leasing na razie jedną lokomotywę, by sprawdzić, jak będzie się spisywała podczas kursów na dwóch odcinkach: Bydgoszcz - Warszawa oraz Toruń - Poznań.

- To technologia z wyższej półki i zupełnie nowa jakość w polskich kolejach - zapewnia Piotr Olszewski, rzecznik PKP PR. - Na bieżąco staramy się modernizować nasz tabor. Gdy testy lokomotywy wypadną dobrze, docelowo planujemy zakupić dziesięć takich maszyn.

W PKP PR zapewniają, że podróżni, którzy trafią akurat na pociąg z nową lokomotywą, nie dość, że słusznie powinni się spodziewać krótszego czasu podróży, to jeszcze mogą liczyć na większą wygodę. Przyczynią się do niej zmodernizowane wagony piętrowe.

- Zależy nam na komforcie podróżnych - mówi Piotr Olszewski i dodaje: - Warto również zaznaczyć, że trzy odnowione wagony piętrowe, które będą doczepiane do lokomotywy, mogą pomieścić tylu pasażerów, ilu wejdzie do dwóch standardowych składów jednopoziomowych.

Nowa maszyna ale tory stare

Przeliczając maksymalną prędkość lokomotywy na odległość dzielącą, np. Bydgoszcz od Warszawy, łatwo dojść do niestety błędnego wniosku, że podróż do stolicy nowym składem zajmie teraz niecałe dwie godziny. - Nie ma co ukrywać. Owszem, Traxx może pędzić 140 km na godzinę, ale tylko na niektórych odcinkach - studzi emocje Olszewski. - Stan techniczny torów na pozostałej części trasy między Bydgoszczą, a Warszawą, nie pozwala na rozwijanie tak dużej prędkości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska