Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoscy rowerzyści mają pod górkę

Anna Nowicka [email protected] tel. 52 326 31 55
Klaudia i Milka narzekają szczególnie na brak ścieżek rowerowych w Śródmieściu
Klaudia i Milka narzekają szczególnie na brak ścieżek rowerowych w Śródmieściu Anna Nowicka
Śmigać po naszym mieście rowerem jest trudno. Zapadająca się i zarastająca kostka brukowa, po której trudno się jeździć - cykliści wytykają błędy w projektowaniu i wykonaniu ścieżek rowerowych dyrektorowi zarządu dróg.

- W innych krajach drogowcy starają się ułatwić życie rowerzystom. Nie tylko są budowane dla nich ścieżki, ale także wydziela się im specjalne pasy w jezdni. My dopiero zaczynamy myśleć o cyklistach - opowiada Piotr Wielgus, jeden z prowadzących debatę "Bydgoszcz wąskotorowa", która wczoraj odbyła się w Wyższej Szkole Gospodarki.

- U nas drogowcy budują ścieżki z kostki brukowej. Ona, niestety, zapada się i zarasta chwastami - mówi Łukasz Juszczak z "Bydgoszczy Rowerowej".

To nie jedyny grzech bydgoskich drogowców. - Na przykład na początku trasy dla rowerzystów przy ulicy Żeglarskiej mamy ogromny uskok, który ma ponad 10 cm. Żeby wjechać na ścieżkę, trzeba podnieść rower - wskazuje Łukasz Juszczak. - Tymczasem zgodnie z prawem wysokość uskoku nie powinna przekraczać 1 cm.

- Podobnie jest w Fordonie - wtrąca się pan z publiczności. - Tam po ścieżkach powinniśmy jeździć tylko wyczynowo - takie są uskoki.

- Przykładów błędów jest bardzo dużo. Chociażby brak prawidłowego oznakowania trasy przy ulicy Grunwaldzkiej. Inny kolor kostki tego nie załatwi - zauważa Łukasz Juszczak. - Nie znaczy to jednak, że wszystko jest zrobione źle. Chcemy, aby drogowcy zaczęli nas słuchać, bo wielu fuszerek można uniknąć.

- Przecież pan Juszczak ma telefon do mnie - zżyma się Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Zapytany o możliwość omawiania zaplanowanych inwestycji, odpowiada: - Gdy organizowaliśmy konsultacje społeczne na temat przebiegu trasy tramwaju do Dworca PKP...

Szybko przerywa mu głos z publiczności.

- A w jakich godzinach były prowadzone konsultacje?
- Od 8 do 14 - odpowiada Siuda.
- No to ma pan odpowiedź. Przecież w tym czasie ludzie pracują - zauważają uczestnicy.

Dyrektor obiecał na spotkaniu, że w przyszłości konsultacje będą organizowane tak, aby pracujący byli w stanie zabrać głos. Zapowiedział, że docelowo w Bydgoszczy ma powstać 160 kilometrów ścieżek rowerowych. Najbliższe będą budowane od Wyspy Młyńskiej do Starego Rynku, na nadbrzeżach Brdy oraz od Pięknej do Zakładów lotniczych. Nie wyklucza, że zgodnie z wolą rowerzystów, kostkę brukową zastąpi masa bitumiczna.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska