Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulga internetowa nie dla właścicieli multipakietu

Małgorzata Wąsacz
Tylko klienci multipakietu w Telekomunikacji Polskiej, czyli pakietu usług obejmujących telewizję, telefon i internet, nie skorzystają z ulgi internetowej za 2008 rok.

Choć to niekorzystne dla abonentów, to nikt nie może zmusić operatora, by wystawiał faktury uprawniające do odpisu w rozliczeniu podatkowym.

Pan Marcin z Bydgoszczy w połowie ubiegłego roku zdecydował się na multipakiet TP. - Myślałem, że nie tylko będę mniej płacił za trzy usługi, ale również wydatki na internet odliczę sobie od podatku. Niestety, w urzędzie skarbowym usłyszałem, że to niemożliwe, bo na fakturze "tepsa" nie wyszczególnia opłaty za internet. Nie rozumiem, dlaczego tak utrudnia życie swoim abonentom. Skoro państwo daje obywatelom możliwość skorzystania z ulgi internetowej, to czemu operator na to nie pozwala? - denerwuje się nasz Czytelnik.

Dostaną rekompensatę

Maria Piechocka, szefowa biura prasowego Grupy TP w Poznaniu, potwierdza, że obecnie klienci korzystający z multipakietu nie mogą odliczyć od podatku opłat za internet.

- Pod nazwą multipakiet oferujemy bardzo atrakcyjny pakiet trzech usług, czyli telewizję, telefon i internet, w korzystnej cenie. Stąd też na fakturze widnieje tylko jedna opłata za cały pakiet. Dla porównania, kupując internet osobno i korzystając z ulgi podatkowej w zeznaniu rocznym, zyskalibyśmy tylko około 140 złotych. Zatem cena usług kupowanych osobno, nawet z uwzględnieniem ulgi podatkowej, nie jest tak atrakcyjna jak w przypadku pakietu - wylicza Maria Piechocka.

Jak dodaje, od 17 kwietnia br. operator zaproponował rekompensatę swoim klientom korzystającym z multipakietu, jak również neostrady z TV. Mogą oni otrzymać albo bezpłatny dostęp do pakietów Orange Sport albo pakietów TVN lub doładowanie konta VoD - wideo na życzenie, umożliwiającego ściąganie filmów z wirtualnej wypożyczalni. - Kwota doładowania i okres, na jaki otrzymamy dodatkowe pakiety telewizyjne, zależy od tego jak długo w ubiegłym roku korzystaliśmy z tych usług - dodaje Maria Piechocka.

Kary nałożyć nie mogą

Postępowanie Telekomunikacji Polskiej nie podoba się Urzędowi Komunikacji Elektronicznej, który jest regulatorem rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Już rok temu UKE zażądał od TP wyjaśnień w sprawie faktur za multipakiet. Operator tłumaczył, że jego system komputerowy nie jest dostosowany do wyszczególnia na rachunkach opłat za internet. - Prawo telekomunikacyjne nie reguluje kwestii, jak powinna wyglądać faktura za usługi telekomunikacyjne. Zatem nie mamy podstaw, by zmusić Telekomunikację Polską do wystawiania rachunków korzystnych dla klientów. Nie możemy też nałożyć kary finansowej na operatora. Niezadowoleni klienci mogą pisać skargi do TP i domagać się zmian w sposobie wystawiania faktur - mówi Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska