Jesteś tu: Strona główna Porady Prawo Artykuł

Gdy otrzymamy przesyłkę lub list. Awizo czeka w skrzynce

Dodano: 14 stycznia 2009, 6:00 Autor:

- Ile mam czasu na odebranie przesyłki od dnia, gdy w skrzynce znajdę awizo? - pyta pani Magdalena z Bydgoszczy.
Gdy otrzymamy przesyłkę lub list. Awizo czeka w skrzynce

(fot. Fot. Archiwum)

Przeczytaj więcej

Nasza Czytelniczka opowiada:

- Czekam na przesyłkę od siostry, która mieszka w Krakowie. Siostra wysłała ją w połowie ubiegłego tygodnia. Niestety, przez najbliższych kilka dni będę przebywała poza granicami naszego kraju. Wyjeżdżam służbowo. Na pewno w tym czasie paczka do mnie dojdzie. Ponieważ nie będzie mnie w domu, listonosz zostawi w skrzynce awizo. Ile będę miała czasu na odebranie przesyłki? Co się stanie, jeśli nie zrobię tego w wyznaczonym terminie? Czy otrzymam jakieś przypomnienie? Czy przesyłka zostanie odesłana nadawcy? Co wtedy? Czy te same zasady i terminy obowiązują w przypadku listów?

Tylko siedem dni - tak mówi prawo
Dorota Niklewicz, rzecznik prasowy Poczty Polskiej Regionu Bydgoskiego, wyjaśnia, że jeżeli w chwili doręczania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego nie ma w domu adresata lub innych osób uprawnionych do ich odbioru, zawiadomienie o próbie doręczenia (tzw. awizo) wraz z informacją o terminie ich odbioru i adresie placówki pocztowej, w której przesyłka lub przekaz pocztowy są przechowywane, listonosz pozostawia w skrzynce pocztowej adresata.

- W przypadku niezgłoszenia się adresata lub innych uprawnionych osób po odbiór przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego placówka, w której są one przechowywane, przekazuje najpóźniej siódmego dnia licząc od dnia następnego po pozostawieniu pierwszego zawiadomienia, powtórne zawiadomienie o możliwości ich odbioru - wyjaśnia Dorota Niklewicz.

Zwracają przesyłki nadawcy
Przesyłki lub przekazy pocztowe Poczta Polska wydaje adresatowi w terminie 14 dni. Może przechowywać przesyłkę lub kwotę pieniężną określoną w przekazie pocztowym po upływie określonego terminu odbioru, jeżeli adresat zgłosi w tym zakresie pisemne żądanie.

Dorota Niklewicz podsumowuje:

- Przesyłki lub przekazy pocztowe, nieodebrane w terminie odbioru, zwracane są do nadawcy. Za zwrot nieodebranych przesyłek w terminie, pobiera się opłatę zgodną z obowiązującym cennikiem.

Czytaj więcej o:
  • awizo
  • przesyłka
  • skrzynka
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
pomorska24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!
Brak ankiety.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Kontakt z kolportażem »

Zadzwoń 800 111 006

Napisz maila:

Jesteśmy też na:

Serwisy społecznościowe

pomorska.pl jest częścią grupy Media Regionalne

Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.pomorska.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Mediów Regionalnych i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie. 2001-2014.