Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Deptak to plotka

Żaneta Lipińska, Radio GRA
Mickiewicza dla wszystkich. Ronda, drogi dla rowerów i wzmożone kontrole, by nikt nie urządzał wyścigów.
Deptak to plotka

Informacje o deptaku na Mickiewicza to fikcja. Remont głównej arterii Bydgoskiego jest planowany, ale jego założenia są zupełnie inne. Jedyna możliwość wprowadzenia deptaka istnieje tylko na odcinku Sienkiewicza-Reja, ale to nic pewnego.
Przebudowa ul. Mickiewicza ma uwzględniać potrzeby nie tylko kierowców, rowerzystów, ale również pieszych.

Pojawi się mała architektura

W planach są także postoje dla aut oraz wpisujące się w specyfikę dzielnicy elementy małej architektury.
- Przy ul. Mickiewicza mieści się wiele obiektów użyteczności publicznej m.in. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych, banki, Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz akademiki - zauważa Andrzej Glonek, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Według szefa toruńskich drogowców nie ma możliwości, aby wyłączyć ten trakt z ruchu.
Glonek: - Deptak w ogóle nie wchodzi w grę! Były głosy pewnych grup, by niektóre z odcinków przeznaczyć na deptak, ale jest to pomysł niemożliwy do realizacji. Deptak można zlokalizować na fragmencie od ul. Sienkiewicza do Reja. Taka możliwość jest brana pod uwagę.

Przebudują skrzyżowania

Projekt koncepcyjny przebudowy wykonała Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Techniczno-Rolniczego w Bydgoszczy.

Chcą uspokoić ruch

- Głównym założeniem jest uspokojenie ruchu - tłumaczy Marcin Szerszeń z MZD. - Nie będzie praktycznie żadnego skrzyżowania z bezwzględnym pierwszeństwem. W większości zostaną wprowadzone skrzyżowania równorzędne. Dozwolona prędkość zostanie ograniczona do 30 km na godzinę.
Ruch na Mickiewicza uspokoją też ronda. MZD chce je wprowadzić m.in. na wysokości al. 500-lecia, przy ul. Moniuszki oraz w okolicach Reja. Na trakcie powstaną trzy pasy. Najszerszy będzie miał około 3,5-4 m szerokości.

Ścieżki dla miłośników dwóch kółek

W planach jest też pas dla rowerów i jezdnia manewrowa, z której skorzystamy przy szukaniu postoju. Mieszkańcy będą mieć również ułatwiony dojazd do posesji. Oprócz tego zmieni się organizacja ruchu ulic równoległych do Mickiewicza. Ulice jednokierunkowe pozostaną jednak w obecnej formie.
- Układ tranzytowy również nie jest możliwy - tłumaczy Szerszeń. - Będzie on poprowadzony ul. Kraszewskiego, Broniewskiego i Szosą Bydgoską.
- Nigdy nie planowaliśmy drogi tranzytowej przez Mickiewicza - zapewnia Glonek. - Nie przewidywał tego wstępny projekt pana Kłosowskiego. A właśnie na jego podstawie powstało aktualna dokumentacja.
Ważnym elementem, który znajdzie się w nowej koncepcji, jest droga rowerowa. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom mie-szkańców, a także Stowarzyszenia Rowerowy Toruń.
- Przy budowie nowych ulic wprowadzenie miejsca dla rowerów jest bardzo ważne, ale nie można traktować go jako priorytet - uważa Stefan Kalinowski, zastępca dyrektora MZD. - Najważniejsze jest bezpieczeństwo i odciążenie ruchu drogowego. Powoływanie się na rozwiązania stosowane na Zachodzie nie jest do końca trafne. U nas są węższe drogi i wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów jest o wiele trudniejsze.

Remont jesienią

Wyznaczenie nowego kierunku rozbudowy Mickiewicza wydaje się być pogodzeniem interesów wszystkich stron. Projekt był omawiany na spotkaniach z mieszkańcami. Efekty będzie można ocenić wkrótce. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg. Prace ruszą we wrześniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska