Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na peronach na Dworcu Głównym w Toruniu układają różowe płyty żelbetowe

fb-fijalkowski.pl
- Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu - tak internauci komentują wykonanie pierwszego peronu na dworcu.
- Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu - tak internauci komentują wykonanie pierwszego peronu na dworcu. fb-fijalkowski.pl
Na peronach na Dworcu Głównym w Toruniu miały być szare płyty lastrykowe jak we Wrocławiu, układane są jednak różowe - alarmują nasi Czytelnicy.

Uwagę na perony modernizowane na dworcu Toruń Główny wbrew pierwotnym planom zwrócili użytkownicy internetowego Forum Polskich Wieżowców (skyscrapercity.com). Zaniepokoiły ich zdjęcia z budowy zamieszczone w serwisie firmy Fijałkowski, która modernizuje stację. Dostrzegli tam różowe płyty krawędziowe montowane na peronach.

"Można je spotkać na każdej mniejszej, świeżo wyremontowanej stacji" - pisze "thorunesis". Według pierwotnych wytycznych dla peronów "płyty powinny mieć nawierzchnię z lastryko płukanego, z dopuszczonym lekkim szlifowaniem przy pozostawieniu szorstkiej, antypoślizgowej faktury powierzchni". "Dla całości wymagań odnośnie nawierzchni peronów i płyt krawędziowych referencyjnym obiektem są perony dworca Wrocław Główny" - czytamy dalej.

Przeczytaj także: W Toruniu rowerzyści jeżdżą chodnikami. "Ze strachu!"
Różowych płyt na wrocławskim dworcu jednak nie ma. Perony są utrzymane w szarej tonacji. "Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu" - komentuje "saccularius". - Wykonawca zaproponował inne rozwiązanie, a myśmy je zaaprobowali - mówi Marcin Maksim, szef wydziału inwestycji i remontów magistratu. - Te różowe płyty to atestowane płyty żelbetowe. Umożliwiają wykonanie peronu zgodnie z warunkami kolejowymi. Maksim wskazuje, że we Wrocławiu jest dworzec halowy. Tam tory są ułożone na nawierzchni żelbetowej, w Toruniu na podbudowie z tłucznia. - Dla tego typu torowisk są inne warunki techniczne - mówi urzędnik. - Jest wymagana inna odległość od osi torowiska do ścianki krawędziowej.

Różowe płyty pojawią się nie tylko na pierwszym, ale też na czwartym peronie. Tylko przy krawędzi peronu. Pośrodku zostanie ułożone płukane lastryko. Inaczej mają się prezentować peron drugi i trzeci. Będą również na innej wysokości - 550 mm od główki szyny (pozostałe 760 mm). - Tam będzie nawierzchnia z innego materiału, a kolorystyka zgodnie z dokumentacją - mówi Maksim. - Będzie szara? - pytam. - Na to jeszcze nie ma projektu wykonawczego - odpowiada Maksim. - Czy to będzie szare, mniej szare lub bardziej szare, trudno mi teraz powiedzieć. To, co jest na pierwszym peronie, to dobre rozwiązanie. Trwałe. Przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. O postępach robót na dworcu napiszemy jutro.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska