Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pies z rewolwerem przyłożonym do skroni. Reklama firmy z Grudziądza miała kusić, a wywołuje szok

Przemysław Decker
Pies z rewolwerem przyłożonym do skroni - zamiast lawiny klientów - przyniósł grudziądzkiej firmie lawinę... oburzenia.

Małgorzata Ziółkowska z fundacji For Animals nie ma wątpliwości:- Ta reklama jest wstrząsająca!
Izabela Połczyńska, pracownik schroniska dla zwierząt w Węgrowie pod Grudziądzem: - To niedopuszczalne, oburzające, nie do przyjęcia...

Chwyt poniżej pasa

Kundelek. Raczej mały. Patrzy przed siebie. Wygląda, jakby został sparaliżowany strachem. Bezbronny drży przed swym "panem i władcą", który do skroni przyłożył mu potężną spluwę. Poniżej znajduje się napis "Jeśli nie zadzwonisz, to zastrzelimy tego psa" - tak wygląda reklama, która znalazła się na służbowym aucie firmy zajmującej się montowaniem drzwi.

Czarny humor w granicach przyzwoitości? Odważny chwyt marketingowy? - Nie, po prostu przykład przedmiotowego traktowania zwierząt. Twórca tej reklamy powinien się postawić na miejscu psa, któremu się przykłada pistolet do głowy - dodaje Izabela Połczyńska.

Przeczytaj więcej: Szokująca reklama może zachęcać do zabijania zwierząt

"Pies nie żyje"

Próbujemy skontaktować się z właścicielem firmy, która wodzi klientów na pokuszenie taką reklamą. W tym celu dzwonimy pod podany na aucie numer telefonu. - Właściciela firmy nie ma. Wyjechał w Alpy i nie wiem, kiedy wróci. A co w ogóle chodzi? - pyta nasz rozmówca.

- O reklamę z psem - odpowiadamy. Mężczyzna słysząc to, od razu zaczyna się denerwować, jak szewc kląć do telefonu i ostatecznie dodaje, że reklama jest już nieaktualna, a pies nie żyje.

Zgodnie z prawem?

Zdjęcie z kontrowersyjną reklamówką pokazujemy policjantom - przecierają oczy ze zdumienia. - Jest to bardzo bulwersujący, ale nie widzimy tutaj żadnego naruszenia przepisów - twierdzi Marzena Solochewicz - Kostrzewska, rzeczniczka policji. I dodaje: - Taka antyreklama może tylko odstraszyć klientów, a nie ich przyciągnąć.

Małgorzata Ziółkowska puentuje w podobnym tonie: - Nikt rozsądny nie powinien korzystać z oferty firmy, która promuje się w taki kontrowersyjny i wyjątkowo niesmaczny sposób.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska