Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

300 plus na szkolną wyprawkę. Tych błędów nie popełnij, bo nie dostaniesz pieniędzy

Małgorzata Stempinska
Małgorzata Stempinska
Wnioski o 300 plus można składać wyłącznie elektronicznie - za pomocą  PUE ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia
Wnioski o 300 plus można składać wyłącznie elektronicznie - za pomocą PUE ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia Przemysław Świderski
Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada. Warto wiedzieć, jakich błędów nie popełniać.

Zobacz wideo: Bydgoscy "wywiadowcy" w służbie:

od 16 lat

Do końca sierpnia w regionie do ZUS wpłynęło 163,5 tys. wniosków o świadczenie "Dobry start", czyli popularne 300 plus na 229,3 tys. dzieci. Kwota wypłaconych jak dotąd świadczeń w Kujawsko-Pomorskiem wyniosła 59,8 mln zł.

Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie elektronicznie - za pomocą PUE ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. ]eżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie, pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

300 plus. Jakie błędy popełniają rodzice?

Jak informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik ZUS województwa kujawsko-pomorskiego, rodzicom zdarza się popełniać błędy we wnioskach. Najczęściej to: nieprawidłowy PESEL dziecka, błędny numer rachunku bankowego, kilka wniosków złożonych na to samo dziecko. Zdarzają się również sytuacje, że oboje rodziców wnioskuje o świadczenie na to samo dziecko. Do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dołączane są niepotrzebnie.

Jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, co to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku.

Jeśli w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczamy wezwanie z prośbą o uzupełnienia wniosku.

- O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez SMS i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku. Niestety, wielu rodziców nie reaguje na wezwanie. Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane - podsumowuje Krystyna Michałek.

Nie przegap

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska